måndag 8 maj 2023

Djungelboken enligt Dröse och Norberg uppdaterad version.

Djungelboken enligt Dröse och Norberg uppdaterad version.

Var: Göta Lejon
När: 7/5 2023
Kom här kissekatten! 

Djungelboken uppskattade jag mycket förra gången jag såg den på Waterfront innan pandemin och alla nya dräkter har inte gjort den sämre. Det är en person från Broadway som har varit med och designat dem och skådespelarna är nog glada att slippa styltorna från förra omgången.

Jag uppskattar Djungelboken mycket eftersom den innehåller så många djurroller på scen med två kattdjur i täten vilket får mig att känna mig som hemma på Cats - Eller som Shere Khan sa "Det här är nog det närmaste jag hamnar att vara med i Cats" när jag träffade honom efteråt.

Även Baloo och hans två söta döttrar Liv och Lycka stal mitt hjärta redan förra gången och de har inte blivit sämre här. Med det sagt klappar mitt hjärta extra för alltifrån kung Gideons många apor till Anna Norbergs orm. Även Mowgli charmar mig under hela föreställningen och jag blir imponerad över att en så ung skådespelare klarar av att vara på scen i stort sätt hela tiden under en drygt 2 timmar lång musikal.

Det är svårt att hitta något mindre bra i en sådan bra musikal så jag avslutar med att tacka för alla bilder efteråt - Det betyder mycket för mig att få prata med och träffa de flesta av skådespelarna efteråt och jag antar att även många andra i publiken uppskattar det.

Nu tar Djungelboken gänget ett välförtjänt sommarlov men de återkommer i höst och jag kommer definitivt att försöka se igen. Den är så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar