onsdag 11 augusti 2021

Allsång på Skansen 2021

 

Allsång på Skansen 2021

Var: Solliden Scenen, Skansen.

När: 10/8 2021

Gå upp och pröva dina vingar! – Sång med samma titel.

 

Det bästa med årets allsång på skansen är att man kan förboka biljetter vilket man inte har kunnat gjort tidigare år. Det finns därför en chans för sådana som liksom undertecknad inte vill sitta och vänta en hel dag för att få bra platser att boka biljetter när de släpps. Det systemet tycker jag Allsången ska behålla även kommande år för de markerade sittplatserna närmast scen.

Det näst bästa med allsången och ytterligare en sak jag tycker de ska behålla är Allsångskören från Base 23 och SMU. Dessa hjälper publiken mycket i olika sångnummer och tillför även statister när så behövs på scen. Dessutom måste det vara en väldigt bra sommarpraktik för dessa skolelever.

Förutom den ordinarie timmen såg jag även Allsångs Scenen är din med Benjamin Ingrosso (Karlson på taket och Rasmus på luffen) vilket var kul. Han hade också bjudit in en av mina musikalfavoriter Tommy Körberg (Chess med mera) vilket gjorde kvällen ännu bättre.

Ska man hitta något att klaga på var det att det var lite dåligt belyst en sen augustikväll och att Skansen därför skulle tjäna på lite bättre gatubelysning på gångvägarna från Solliden scenen dessa kvällar.

Det var en bra blandning av musik med min favorit allsång Gå upp och pröva dina vingar i täten. Jag saknar ibland tiden när denna sång alltid inledde Allsångs säsongen men jag är glad att jag fick vara med och sjunga den som allsångspublik.

På det hela taget en minnesvärd kväll och jag är glad att kunna sitta som publik efter ett pandemi år utan sådant. Nu är det inte så många Allsångskvällar kvar detta år men ni som får chansen ta den och det gäller även all annan scenkonst som startar upp nu. Det är många artister som längtar efter att få se publik igen och det är många arrangörer som har haft det kämpigt detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar